Oprogramowanie OCR (Optical Character Recognition) służy do rozpoznawania graficznego zapisu tekstu i przekształcania go do formy edytowalnej. Współczesne systemy OCR są w stanie zinterpretować nie tylko pismo drukowane, lecz także odręczne oraz dane tabelaryczne, nagłówki, stopki i numerację stron. Dzięki nim można zautomatyzować procesy zapisu dokumentów i umieszczania ich w katalogach sieciowych, w chmurze czy skrzynkach użytkowników. Podstawowe formaty zapisu skanów to DOC, XLS oraz przeszukiwalne PDF-y.
Obecnie każdy skaner jest wyposażony we własny program OCR. Oferowane przez nas urządzenia wielofunkcyjne do biura marki Konica Minolta, Lexmark, Ricoh, HP czy Canon posiadają własne oprogramowanie OCR. Alternatywą jest korzystanie z rozbudowanych systemów rozpoznawania tekstu, które można precyzyjnie dopasować do indywidualnych potrzeb. Polecamy oprogramowanie, które sprawdzi się przy większych projektach digitalizacyjnych. Oferujemy też wyspecjalizowane oprogramowanie GIS i CAD do obsługi dokumentacji wielkoformatowej, np. map czy projektów architektonicznych.
Najważniejsze zastosowania programów OCR to digitalizacja i archiwizacja dokumentów papierowych. Przetworzone do postaci elektronicznej są łatwe w dystrybucji i umożliwiają wprowadzanie potrzebnych danych oraz korekt. Dzięki temu wiele procesów można zautomatyzować, a w efekcie znacznie przyspieszyć załatwianie spraw. Digitalizacja zapewnia usprawnienie obiegu dokumentów, lepsze zabezpieczenie przed nieuprawnionym dostępem i redukcję liczby błędów.
Rezygnacja z papierowych dokumentów na rzecz plików elektronicznych podnosi archiwizację na wyższy poziom. Najważniejszą korzyścią jest bardzo duże skrócenie czasu wyszukiwania potrzebnych informacji. Ponadto z dokumentów zgromadzonych na dysku wirtualnym w chmurze można skorzystać o każdej porze i z każdego miejsca na świecie.