DKS

Blog

Tak było... czyli podsumowanie cyklu Dni Otwartych 2019r.

Takie elastyczne podejście jest możliwe dzięki multibrandowości DKS-u i jego szerokiej ofercie dla druku cyfrowego (od softu przez urządzenia drukujące po urządzenia introligatorskie lub zautomatyzowane wykończenie online). Wielobrandowość po raz kolejny dała DKS-owi przewagę. Wszystkie prezentacje, warsztaty, szkolenia były wspierane przez licznych partnerów z którymi DKS współpracuje od wielu lat. Wśród supportujących wydarzenia firm należy wymienić (w kolejności alfabetycznej) takich partnerów jak Akonda, Canon, Duplo, EFI, Konica Minolta, KIP, OKI, Este czy Contex. Największym zainteresowaniem cieszyły się panele szkoleniowo-warsztatowe. W tej kwestii jak zawsze można było liczyć na duże wsparcie EFI, producenta i dostawcy rozwiązań do automatyzacji druku oraz kontrolerów druku. W tym roku EFI wprowadziło na rynek nowy, bardzo ciekawy produkt do personalizacji wydruków. Oprogramowanie Fiery FreeForm Create jest narzędziem do personalizacji zarówno tekstowej jak i graficznej, przy czym obsługuje także prawie wszystkie dostępne na rynku formaty kodów kreskowych i kodów QR. Co ciekawe narzędzie jest darmowe. Mogą z niego korzystać zarówno drukarnie posiadające urządzenia drukujące, jak i agencje reklamowe, lub też inne firmy podzlecające druk wysoko przetworzonych spersonalizowanych kampanii marketingowych – warunek jest tylko jeden, finalnie druk musi odbywać się na urządzeniu wyposażonym w kontroler Fiery. Innymi ciekawymi powodami do spotkań na zorganizowanych przez DKS eventach były tegoroczne premiery hardwere’owe. Na pierwszy plan zdecydowanie wysuwa się tegoroczna premiera urządzenia Oće Colorado 1650. Rewolucyjna technologia UVgel pomaga osiągać drukarniom prawie czterokrotny wzrost wydajności przy zachowaniu średniej prędkości druku 40 m² na godzinę. Na świecie pracuje już ponad 1000 tego typu urządzeń a 16% nabywców drukuje rocznie na wdrożonym sprzęcie po ponad 25000 m² różnorodnych prac na szerokim spektrum podłoży. Podczas listopadowych Dni Otwartych w Gdańsku zostały pokazane oba oferowane modele Colorado: 1640 i 1650. Niewątpliwą zaletą pierwszego jest niespotykana odporność na ścieranie wydruków, szczególnie istotna przy kampaniach reklamowych aplikowanych na podłogach. Drugi model z kolei zaskakuje elastycznością w naprzemiennym stosowaniu druku matowego pożądanego w druku fototapet oraz druku błyszczącego dobrze przyjmowanego w reklamie. Dużym zainteresowaniem cieszył się także nowy model imagePRESS z serii C910. To flagowy okręt Canona w małoformatowym druku light produkcyjnym, na wdrożenie którego zdecydowało się w tym roku także wielu klientów DKS-u. Zachętą do wdrożeń serii C910 były takie korzyści jak: bardzo dobre osiągi na wysokich gramaturach oraz świetna jakość druku na papierach fakturowanych. Z kolei urządzenia Konica Minolta, które także były często pokazywane na spotkaniach organizowanych przez DKS zaskakiwały wysokim poziomem automatyzacji, skuteczną kontrolą jakości oraz dużym wyborem finiszerów do wykończenia introligatorskiego online. W segmencie Production Printing na pokazach nie mogło zabraknąć i nie zabrakło urządzeń do produkcyjnego druku czarno-białego pracujących w technologii Oće Direct Press. Druk zbliżony do offsetu oraz niska temperatura utrwalania skutkująca produkcją bez efektu falowania papieru stały się powodem kilku wdrożeń tych rozwiązań u stałych klientów DKS-u. Wracając jeszcze do druku wielkoformatowego warto zwrócić uwagę na plotery eko-solwentowe OKI, które były obecne na wielu pokazach DKS-u i cieszyły się sporym zainteresowaniem. Na spotkaniach z DKS nie zabrakło także rozwiązań dla branży CAD&GIS. W końcu prawie 20 lat doświadczenia na rynkach CAD&GIS zobowiązuje i dlatego DKS w swoich prezentacjach nie pomijał także takich produktów jak tonerowe plotery KIP, atramentowe plotery Canon, wielkoformatowe skanery Contex oraz składarki este.

Tegoroczne spotkania były bardzo ciekawe dla obu stron i zaowocowały wieloma wdrożeniami. Poza nowinkami technicznymi, mówiliśmy o trendach i kierunkach rozwoju. W tym roku po raz pierwszy włączyliśmy do prezentacji tematy odbiegające od samego druku a ściśle związane z szeroko pojętym marketingiem, jakże przydatnym także dla branży poligraficznej. Wspominana wcześniej multibrandowość oraz wielooddziałowa struktura firmy DKS po raz kolejny dały nam przewagę na rynku i spowodowały, że niełatwy dla biznesu rok 2019 możemy zaliczyć do udanych. W przyszłym roku będziemy kontynuować obrane kierunki i stawiać na spotkania z klientami zarówno w naszej centrali jak i w licznych oddziałach.


Podziel się tym postem: